120x600

Alemdar inşaat

21-06-2017 GÜNDEM

“Seben hak ettiği noktaya gelecek”

Bİ tur

Seben Belediye Başkanı Süleyman Özbağ, Seben Belediyesi Solaklar Kayaevleri Prof.Dr. Halil İnalcık Sosyal Tesisinde Bolu Gazeteciler Cemiyeti üyelerine bir iftar yemeği verdi.  Başkan Özbağ iftar yemeği sonrasında önemli açıklamalar yaptı. Seben olarak 13 yılda ciddi atılımlar yaptıklarını vurgulayan Özbağ; “ Bunlardan bir tanesi de Solaklar Prof. Dr. Halil İnalcık Kaya Evleridir. Buraya, Halil İnalcık Kaya Evleri dememizin sebebi şudur; burası Çelebi Mehmet’in Timur’dan saklandığı bir alan. Bunu ortaya çıkaranda Prof. Dr. Halil İnalcık. Halil Hoca geldi burada bizlerin misafiri oldu. Bunu kendisi keşfetti ve bunu hem köşelerine hem kitaplarına yansıttı. Böylelikle biz  tarihi geçmişimizi öğrendik ve hâkim olduk. Yani Bolu olarak Osmanlı tarihinde ne derece önemi bir yere sahip olduğumuzu öğrendik. Çünkü Osmanlının yeniden dirilişi, kuruluşu ile ilgili Fetret Dönemine ev sahipliği yaptık. Çok sağlam bir Osmanlı Tebaası var, onlar burada kendi şehzadelerini, kendi padişahlarını saklıyor ve sahip çıkıyor. Bizde bu yüzden buraya Halil Hocanın ismini verdik. Bulunduğumuz mekâna bir taş restaurant yapıyoruz. Burada 8 tane bungalov ev yaptık. Onların 2 tanesi dubleks. Daha önce Seben’de Kültürlerarası Sanat Festivali adı altında güzel çalışmalar yaptık. Avrupa’da ve dünyada ki ressamları Seben’de ağırladık. 4 tane gerçekleştirdik, 5.sini de inşallah bu sene eylül ayında yapacağız. Bu bizde Seben’de bir sanat köyü yapalım algısını doğurdu. Öncelikle Kaşbıyıklar Köyünde karar kılmıştık ama orada ki ulaşım imkânları bizi zorladı. Onu buraya aldık. Bolu Belediye Başkanımız Alaaddin Yılmaz’ın da desteği ile burada 8 tane bungalov ev yaptık ve Marka’dan da belirli bir destek alarak şu anda ki restoranla birlikte  çevre düzenlemesini yapıyoruz.  Böylelikle turizm şehri olacak dediğimiz Bolu’muza ve Seben’imize bir katkı bir katma değer bir artı kazandırmak istiyoruz. “ dedi.

“Geçtiğimiz günlerde de Türk Dünyasında ki bestekârları burada ağırladık” diyerek sözlerini sürdüren Özbağ; “ Türksoy ile beraber burada ki evlere Türk Dünyasında ki bestekârların isimlerini verdik ve 15 gün itibariyle Türk Cumhuriyetleri’nden olmak üzere 8 tane bestekârımızı burada ağırladık. İnşallah böylelikle Bolu’nun ve Seben’in Türk Dünyasında, dünyada tanınırlılığını artırmış olacağız diye düşünüyoruz. Burası özel bir mekân, bence Seben çok özel bir mekân, biz belki değerlerimizi yeni yeni fark ediyoruz Bolulular olarak. Çünkü bulunduğumuz etekler, Nevruz Tepesinin etekleri. Nevruz, Türk Dünyasında, Türk Kültüründe çok önemli bir yere sahip. Her yıl 21 Mart’ta ve 500 yıla yakın bir zamandır burada ateş yakıyoruz. Burada dağın eteğinde ki alanda da bugün beraberiz. İnşallah bundan sonraki süreçte de Nevruz’u uluslararası boyutlarda bir Köroğlu Festivali gibi kutlayacağız. Yine Seben turizm açısından baktığımızda, bu vadinin uzantısında 15-20 milyon yıl öncesine ait fosil ormanlara sahip. Enteresan olanı ise onların içinde palmiye ağaçları var. Yani palmiye ağacının Bolu’da olması başlı başına bence araştırılması incelenmesi gereken bir şeydir. Orayı da araştırma ormanı yaptık. Orman Bakanlığı ile beraber bir çalışma yapıyoruz. İnşallah bundan sonraki süreçte Bolu’nun turizmine orayı da katacağız. Yine oraya varmadan Muslar Kaya Evleri var. Orada 330 tane oda var. Bu da çok önemli bir değer bizim gözümüzde. İnşallah bundan sonraki süreçte o da turizme çok ciddi bir değer katacak, kazandırılacak” şeklinde konuştu.

Özbağ sözlerine şu şekilde devam etti; “Çeltikdere’ye gittiğimizde bir tane Bizans Dönemine ait kilisenin mevcut olduğunu görüyoruz. Onun içinde şu anda Dünya Kiliseler birliği ile yazışıyoruz ve inşallah yeniden restore edip kazandırabilirsek burası da turizm için önemli değerlerden bir tanesi olacak. Yine 10 yıldır sürdürdüğümüz bir projemiz var. Bolu’da Tabiatın Kalbinin doğmasına neden olan bir proje. Onunda ev sahipliğini yapan yerlerden bir tanesiyiz Seben olarak.  Seben’de yürüyüş yollarının tamamını işaretledik. Bulunduğumuz dere Guz deresi Kanyonu 11 km.lik. Çeltikdere’sin de ki kanyonda 23 kilometrelik  Kınıkçı Kanyonu. Yani hedefimiz şu; biz tarım ve turizm olarak belirlediğimiz hedefimize, turizm ayaklarını bir bir sağlam adımlarla basarak gidiyoruz Sebenliler tarım alanında çok becerikli çalışkan, biz bunu turizm olarak da göstermek istiyoruz. Seben Gölü bunun bir eseri. Çevresi 23 km. 8 km² çapa sahip, 50 milyon m³ su depoluyor. İnşallah sulama ihalesi yapıldı. 120 milyon TL. tutan bir proje. Seben için devasa bir şeydir. İnşallah sulamayı yaptırdığımızda, tarımı turizmi yan yana getireceğiz ve birleştireceğiz.”

Seben gölünün Bolunun en önemli turizm merkezlerinden biri olduğunu vurgulayan Özbağ sözlerini şu şekilde tamamladı;  “Çünkü Bolu olarak algıladığımızda Abant’ı dünyada herkes biliyor, Kartalkaya’yı dünya da herkes biliyor ama Bolu ile bir bağ kurmakta hepimiz zorlanıyoruz. Belki bir anket yapsak Abant nerede diye sorsak Türkiye’de ki insanların %50 si bile size nerede olduğunu hemen söyleyemeyecektir. Çünkü Bolu ile bir bağı yok. Bolu’ya girmeden insanlar Abant Kavşağından otobandan çıkıp Abant’a gidiyor, otobandan çıkıyor Kartalkaya’ya gidiyor. Ama biz Aladağlar güzergâhını, Gölcük, Aladağlar ve Seben Gölü’nü, Kıbrıscık’ı, Seben’i turizm alanında canlandırdığımızda Bolu ile birebir ilişkilendirebileceğiz. Bunun için çalışıyoruz. Geçtiğimiz günlerde Bisikletle Oryantiring Federasyonu Bolu’da bir etkinlik düzenledi. 7-8 Temmuz’da da Kano Federasyonu “Türkiye Deniz kanosu şampiyonasını” Seben Gölü’nde yapacak, tüm Boluluları bu vesile ile oraya davet ediyoruz. 8 Temmuz’da yine büyük “Seben’liler Buluşması” var, orada da ağırlamaktan kıvanç duyacağız. İnşallah güzel günler göreceğiz.”

BGC Başkanı Velioğlu; "Herkesin Seben’i görmesi gerektiğini düşünüyorum”

Bolu Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Bülent Velioğlu ise “ Biz bugüne kadar Abant, Gölcük, Kartalkaya gibi Turizm merkezlerimizin haberlerini yaptık. Ancak Seben gibi bir ilçemizde Kaya evleri ve Seben gölü başta olmak üzere birçok önemli değerinin tanıtılması noktasında bizlerinde basın mensupları olarak eksikliklerimiz olmuştur. Sizin, Seben’i turizm noktasındaki kalkındırma ve tanıtma çabalarınızı çok takdir ediyoruz. Bundan sonra Seben ilçemizin yerel ve ulusal noktada daha çok haberlerini yaptığımız takdirde sizin yaptığınız bu turizm mücadelesine ve ilçeyi ayağa kaldırma girişimlerinize katkı sağlayacağımızı düşünüyorum. Seben çok güzel bir yer. Herkesin Seben’i görmesi gerektiğini düşünüyorum” dedi